Hitta hit

Vi har deltagare från hela Sverige (ibland även från andra länder!) och det finns olika sätt att ta sig till Kalix.  Här hittar du lite information om hur du ska ta dig till oss.

3 tips:

1. Ta kontakt med andra i din klass – om ni kan samåka eller åka delar av vägen tillsammans. Det blir säkert roligare – och kanske billigare.
  2. Kolla alltid upp om det finns reserabatter för studenter. Du som läser hos oss har rätt till Mecenatrabatter, även om du inte har CSN.
  3. Stanna någon extradag eller två och turista i Norrbotten – eller Finland som bara ligger 5 mil bort!

Klicka på kartan till så ser du exakt var vi finns. Med +knappen kan du zoom in.

Många i norr är vana att ta sig runt med bil men annars går ju både buss och tåg från och till många orter.

Närmsta stora staden från Kalix är Luleå och det är till Luleå flyg, långfärdsbussar och längre tågresor går. Vissa buss- och tågturer går vidare till Kalix direkt, men sök på Luleå för flest alternativ.

Entrén på Kalix folkhögskola

Kalix folkhögskola har varit och är ett starkt utbildningscentrum och är än idag där föreläsare kommit från hela världen för att sprida kunskap inom olika områden.

Skolan har historiskt sett, likväl som idag legat i bräschen för många nya utbildningar inom media, sociala- såväl som kreativa utbildningar. Skolans vision är ”FRAMTID” och eftersom framtiden är föränderlig så ska skolan vara en flexibel utbildningsaktör som ligger i tiden!