Restaurang Folkis på Kalix folkhögskolan

Restaurang Folkis – priser och öppettider

Vad serveras idag? Se här. Du kan följa oss på Instagram och bli uppdaterad därifrån.

Restaurang Folkis serverar stans godaste lunch mellan 10.30-13.00. OBS! Vi har gratis hemkörning i centrala Kalix, de flesta veckor om året, måndag-fredag. Ring 0923-666 26 och beställ senast kl 09.30. Frukost kan du förboka och serveras då 07.00-08.15. Förboka till 0923-666 26 eller koket@kalixfolkhogskola.se Ibland har vi olika föredrag och andra roliga saker i matsalen.

Priser 2023

Dagens, inkl. salladsbuffé, bröd och dryck 110 kr
Pensionär: 95 kr
Hämtlåda (endast mat): 80 kr

10 lunchkuponger: 1000 kr
Pensionär: 900 kr

Frukost: 80 kr (deltagare 70 kr)

Kaffe: 20 kr
Deltagare kan köpa kaffekuponger till specialpris.

Andra priser gäller vid bokad konferens, kontakta konferens@kalixfolkhogskola.se för mer information.

Restaurang Folkis på Kalix folkhögskola

OBS! Vi har gratis hemkörning i centrala Kalix, de flesta veckor om året, måndag-fredag. Ring 0923-666 26 och beställ senast kl 9.30.

Bröllop, fest, minnesstund

Hos oss finns det gott om konferenslokaler och lokaler för olika tillställningar. Vi erbjuder även konferenspaket och tillhandahåller den utrustning just ni behöver. Vi har lokaler från den lilla gruppen, till den stora.

Vår aula erbjuder upp emot 168 sittplatser. Vår matsal passar utmärkt som festlokal, både den lilla och den stora utifrån behov. Önskar ni utbildningsinsatser under er vistelse hos oss, så finns en mängd kompetenser i huset. De vi inte behärskar själva kan vi ordna, vårt nätverk är brett. Kontakta oss för offertförfrågan på konferens@kalixfolkhogskola.se

Restaurang Folkis på Kalix Folkhögskola

Kalix godaste luncher

Våra kursdeltagare brukar säga:

Allt är toppen på folkhögskolan, men ni lagar alldeles för god mat!

Klicka på veckans meny för att se vad som serveras på stans godaste restaurang.

Restaurang Folkis på Kalix Folkhögskola

Bakom den syndigt goda grekiska pytten, den ugnsbakade laxen och allt det andra i vår meny står Carina Strömberg, Johan Fors och Arvid Nilsson, kreativa och välmeriterade kockar med á la carte-bakgrund. Fiskardottern Carina förverkligar gärna nya, spännande fiskrecept, går Johan igång på thaimat och såser. Arvid är ju Kalixkrögaren som brinner för gedigen, vällagad mat och svänger gärna ihop något gott efter maten.

– Men som kockar på folkhögskolan handlar det först och främst om att lägga ner själ, hjärta och nytänkande i husmanskosten. Där finns det hur mycket som helst att göra, lovar de.

Grunden i menyn är vällagad husmanskost med en riklig grönsaksbuffé. Vegetariska alternativ finns, liksom möjligheten att få specialkost.

Restaurang Folkis på Kalix folkhögskola