Virtuell assistent på Kalix folkhögskola

Virtuell assistent – Tidigare deltagare

Cecilia Ax

(läsår 2021/2022)

Jag gick utbildningen Virtuell assistent 2021/2022, vilket bidrog till att jag fick anställning inom Stockholms stadsbibliotek där jag nu är ansvarig för strategi och utvärdering. Jag ingår i ett team som skapar innehåll för vårt biblioteks sociala kanaler. Utbildningen gav mig de fördjupade kunskaperna jag behövde för mitt arbetet, men gav även vänner och kontakter som jag värderar högt.

Cecilia Ax hittar du på Instagram där hon tipsar och diskuterar olika böcker.

Maria Virving

(läsår 2021/2022)

Jag heter Maria och startade eget som virtuell assistent, VA, direkt efter utbildningen, i slutet av maj 2022. Idag hjälper jag andra företag främst med copy/text och sociala medier. Jag har alltid älskat att skriva så därför föll det sig naturligt att erbjuda den typen av tjänster.

Genom utbildningen har jag fått massor av värdefull kunskap, för att förbereda mig att jobba som VA – mycket tack vare kunniga och engagerade lärare. Utbildningen har passat mig perfekt, eftersom jag ville lära mig mer om digital marknadsföring, WordPress, sociala medier och företagande. Genom klassen har jag lärt känna flera härliga, stöttande och peppande människor. Klasskompisarna har betytt mycket för mig, för att våga ta steget att starta eget. Jag rekommenderar varmt utbildningen för dig som går i tankarna att bli VA.

Maria Virving hittar du på hemsidan | Instagram| LinkedIn

Carro Strömbäck

(läsår 2021/2022)

Jag gick utbildningen till Virtuell assistent 21/22. Sedan dess har jag jobbat med digitalisering av ett lokalhistoriskt museum. Utbildningen gav mig en bred bas av kunskaper att fila vidare på, och jag har haft nytta av vartenda block. Jag fick dessutom en helt ny typ av självförtroende av att (med god hjälp av lärare och kurskamrater) klara av dessa för mig nya discipliner. Klasskamraternas stöd, hjälp, och uppmuntran betydde mycket, och de är en mycket uppskattad del av mitt nya nätverk. Jag rekommenderar denna utbildning till er som är sugna på att bli VA, det öppnar nya dörrar och skapar nya möjligheter.

Jag rekommenderar denna utbildning både till er som är sugna på att bli VA, det öppnar nya dörrar och skapar nya möjligheter.

Dominka Bloch

(läsår 2021/2022)

Jag gick VA-utbildningen 2021-2022 och har sedan dess sagt upp mig från jobbet, hyrt ut min lägenhet och flyttat in i vår van. Jag driver nu Domand AB tillsammans med min partner, en virtuell assistentbyrå där vi hjälper företagare att synas, höras och sälja!

Personligen ägnar jag mig åt marknadsföring, branding- och producentuppdrag med fokus på kundens lönsamhet. Utbildningen på Kalix folkhögskola har gett mig inspiration och en bred bas att stå på som jag sedan har kunnat utvecklas vidare ifrån! I år fick vi möjlighet att föreläsa för VA-utbildningen om vår passion, att sälja!

Dominka Bloch hittar du på hemsidan | Instagram| LinkedIn

PS. Dominika lever för övrigt det liv som många drömmer om, nämligen som digital nomad! Med god planering och struktur så är det ju fullt möjligt som virtuell assistent. Spana in var hon är just nu i världen på hennes sociala medier.

Patricia Mlačić Macina
(läsår 2022/2023)

Patricia heter jag och driver sedan sommaren 2023 Kärnan Konsult på heltid, där jag erbjuder administrativt stöd på konsultbasis.

Jag har en fallenhet för ekonomi och ordning, så det är inte av en slump jag till stor del sysslar med klassisk ekonomiadministration. Förutom löpande bokföring, fakturering och underlagshantering, underhåller jag medlemsregister, CRM, koordinerar event, agerar mötesledare och strukturerar återkommande moment.

Min hjärtefråga är hållbart arbetsliv för både stora och små. Sveriges enmans eller fåmansföretag måste få reda på möjligheten till avlastning även i ett tidigt stadium i företagsresan!

Läs mer om mig här: LinkedIn

Virtuell assisten på Kalix folkhögskola