Allmän kurs på Kalix Folkhögskola

Virtuell assistent – Kontakt

Pia Nyberg

Kursansvarig och huvudlärare

Pia har jobbat på skolan sedan 2017 och hon är vår distanskollega eftersom hon sitter 116 mil från Kalix, nämligen i Linköping. 2020 blev hon en inbiten odlare och numera pryds hennes villaträdgård av pallkragar och tomater, vi kollegor som bor i en helt annan växtzon ser med avund hur hon delar bilder på sociala medier på sin tomatskörd på hösten, långt efter att vi haft vår första frostnatt. Förutom odlingen så spenderas fritiden med familjen, hundarna och volontärarbete.

Sedan start har Pia arbetat med distanskurser och det är inom sociala medier som hon trivs allra bäst. Parallellt med gymnasieläraryrket har Pia alltid haft ett brinnande intresse och fascination för internet, ända sedan 90-talet faktiskt (!). Under några års avbrott från skolvärlden drev Pia eget företag med flera anställda och idag kan hon dela sina erfarenheter som lärare på Virtuell assistent.

Anna Lundgren

Lärare på Virtuell assistent: foto samt företagande

Kalix-tjejen Anna arbetade flera år som ekonom, runt om i världen, tills hon bestämde sig för att satsa allt på hennes stora passion: fotograferande! Anna ville samtidigt lära sig mer om sociala medier så hon gick vår utbildning ”Morgondagens influencer”. Under den tiden upptäckte vi hennes talanger inom foto och behöll henne i vårt minne. När vi sedan behövde en lärare inom både foto och företagande till utbildningen Virtuell assistent var det självklart att fråga Anna först.

Idag bor Anna i Stockholm och arbetar alltså på distans med Virtuell assistent. När hon inte gör detta har hon fullt upp med att fotografera bröllop – kika gärna på hennes Instagram-konto: @helloalora