Entrén på Kalix folkhögskola

SI-kurs 2024 (sommarkurs)

Du som studerar svenska på ett universitet är välkommen att söka till vår sommarkurs på Kalix folkhögskola mellan den 29 juli och 16 augusti 2024. Vi erbjuder kursen på A2/B1 nivå, vilket innebär att du läst svenska på universitet under 1-2 år. Ta gärna kontakt med din lektor om du har frågor och funderingar kring din nivå.

Sommarkursen innehåller inspirerande och givande möten mellan människor från olika länder – det kommer att bli en upplevelse som du sent kommer glömma! Det kan vi lova.

För att gå kursen kan du söka stipendium via Svenska Institutet eller så kan du söka som betalande deltagare.

Kalix folkhögskola är arbetar dagligen med olika typer av utbildningar och har historiskt arrangerat sommarkurser i samverkan med svenska institutet.

Allmän kurs, baslinje, grundskola på Kalix Folkhögskola

Kursens mål är främst att utveckla dina kunskaper och färdigheter i svenska språket, men också att ge Dig möjlighet att lära dig mer om det svenska samhället, kultur, historia och då med fokus på Norrbotten. Självklart kommer vi att bjuda på många upplevelser under din vistelse hos oss såsom utflykter, studiebesök, författarbesök och givande samtal om litteratur, kultur.

Kalix är en underbar sommarstad omgiven av omvälvande natur och en vacker skärgård som får många besökare att häpna!

SI sommarkurs på Kalix folkhögskola