Journalistutbildningen på Kalix folkhögskola

Ansökningsperiod

Ansökan är öppen 1 januari–17 april 2023. För att ansöka, klicka på denna länk

Att bifoga din ansökan

Utbildningen kan få fler sökande än platser. Det är därför extra viktigt att din ansökan är fullständig eftersom vi prioriterar kompletta ansökningar.

Du behöver ladda upp följande:

• Personligt brev
  • CV
  • Skolbetyg
  • Personbevis för studier, det beställer du från Skatteverket >>

OBS!! Utdrag från antagning.se är inte godkända betygsdokument.

Entren på Kalix folkhögskola

Vad händer efter din ansökan?

Vi startar antagningsprocessen efter ansökningstidens slut. I första hand går vi genom de ansökningar som är kompletta och vi tittar på de sökandes personliga brev och går även efter folkhögskolans antagningskrav.

Går du vidare i antagningsprocessen kommer du kallas till en testdag.

Har du ansökt och vill se status på din ansökan? Logga in här.

Entre Kalix folkhögskola

Aldrig förr har människor mötts av ett flöde av nyheter, information, desinformation och budskap med dolda agendor på samma sätt som nu. Det gör att journalister aldrig har varit viktigare än nu. Du är viktig för demokratin.
Linda Danhall

Observera att vi ofta har fler sökande än platser till våra utbildningar och prioriterar i första hand de ansökningar som är kompletta. Det är därför viktigt att du är noga när du söker, se tips här.

Vy över Kalix folkhögskola
Ansökan journalistlinjen på Kalix folkhögskola