Helgkursen läkande örter och färgsättande växter

Välkommen på vår populära ört- och färgkurs en helg i juni. I naturskön omgivning får ni tillsammans med erfarna kursledare fokusera på naturen som kraft och källa för kreativitet. Kursens fokus är läkande örter och färgsättande växter. Den här kursen är till för dig som är nyfiken på naturen och vill veta mer om hur du kan ta tillvara på växterna omkring dig.

• Plats: Kalix folkhögskola
  • Datum:  15-16:e juni (lördag 10-19, söndag 10-16)
  • Kursledare: Minna Paananen och Marie-Louise Blanksvärd Andersson. Kursen anordnas i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan Kalix.
  • Ansökan: Görs via mejl: anmalan@kalixfolkhogskola.se
  • Anmälan: Endast ett fåtal platser kvar.
  • Frågor: Minna Paananen |  minna.paananen@kalixfolkhogskola.se | 070-666 16 20.

Fundera inte för länge

Detta är en mycket populär kurs och antagning sker med “först till kvarn-principen” anmäl dig därför så snart som möjligt till anmälan@kalixfolkhogskola.se

OBS: Begränsat antal platser. Invänta svarsbesked innan du bokar resa och boende.

Anmälan, boende och kursavgift

I din anmälan vill vi veta ditt namn, personnummer, adress, telefon, mail och eventuella allergier.

Kostnad: 2900 SEK (material, två luncher och en middag ingår)

Resa och boende står du för själv, boka gärna boende på vårt vandrarhem >>

Kursavgiften på 2900 SEK betalas in efter bekräftad anmälan till bankgironr 5421-4069 (uppge ditt namn i meddelanderutan.) I kursavgiften ingår allt material samt två luncher och en middag.

Kursmoment

• Föreläsning läkande örter och dess användningsområden
  • Örtvandring
  • Hildegard av Bingens örtvin
  • Växtfärgning av garn
  • Tillverkning av läkande örtsalva och tinktur
  • Tryck med växter.

Tag med:

• Oömma kläder efter väder.
  • Bra skor.
  • 3 st bomullstyg att trycka på.
helgkurser på Kalix folkhögskola