Entrén på Kalix folkhögskola

Allmän kurs: Deltagare berättar

Nadja (Allmän kurs på distans): Möjligheten att själv få styra studierna är helt underbar. Personligen arbetar jag mycket mer effektivt på egen hand hemifrån än bland andra. Vissa gånger har jag blivit distraherad och inte minst frustrerad av att sitta i klassrum där ytterst få tar utbildningen och det dem gör på allvar. För att klara en distansutbildning så bör man i alla avseenden ha en god självdisciplin, vilket jag alltid har (tycker jag), så det har varit både kul och enkelt på många sätt.

Magnus Frödin: Överlag är utbildningen bra, följer en bra rytm och har roliga uppgifter. Jag skulle vilja säga att lärarna varit helt otroliga, fantastiska och respektfulla. Min sejour blir nog inte mycket längre än två år här på Kalix Folkhögskola, men jag kommer alltid att minnas er. Ni kommer alltid att vara de som hjälpte mig ur min situation och fick mig att komma vidare i yrkeslivet och kunna jobba med det jag vill i framtiden!

Natalie Westin: Det bästa är kontakten med lärare och elever, de individuella studieplanerna och lärarnas arbetssätt. – Här får jag verktygen för att skapa den framtid jag vill ha – att läsa beteendevetenskap.

Paulina Köpsi: Jag flyttade 95 mil för att läsa allmän linje på Kalix folkhögskola. Studierna har öppnat nya dörrar för mig. För första gången har jag lärare som jag verkligen uppskattar.

Ricard Fredriksson: Det bästa med att gå på Kalix folkhögskola var att det kändes så väldigt personligt. Man fick vara med själv och bestämma mycket över hur man själv skulle arbeta. Alla lärare såg varje elev under hela utbildningen och kunde ge feedback. Kalix folkhögskola och utbildningen vid allmänna linjen gav mig de förutsättningar jag behövde för att höja mina betyg så att jag kunde söka vidare till högskolan, och det kändes otrolig bra.

Entrén på Kalix folkhögskola