Hej!

Du har ansökt till Virtuell assistent på Kalix folkhögskola. Vi har fått några sena avhopp och kan fylla på från reservlistan.

Läs vidare om du kan och vill:
… starta senast på måndag 30/8 (gärna tidigare)
… delta på digitala möten måndagar 10-12, onsdagar 10,12 och fredagar 8-14. Övrig tid gör du andra uppgifter på och bestämmer själv exakt när på dygnet du gör det.
… komma på träffarna i Kalix vecka 37, v.10, v.21
… komma på en träff i Stockholm 26/11

Du behöver betala in en serviceavgift på 1800kr samt konferensavgift på 1500kr senast fredag.

Läs mer om kursen: https://www.kalixfolkhogskola.se/virtuell-assistent-va/

Och här ännu mer: https://www.kalixfolkhogskola.se/klass-info-va-2021-2022/

TRÄFF I KALIX

Vi räknar med att vi kan genomföra träffen på plats, men följer givetvis FHM:s rekommendationer och här genast av oss om något ändras där.

TILL DIG SOM INTE BOR LOKALT:

Vi rekommenderar naturligtvis att du bor på vårt fina fräscha vandrarhem där varje rum har egen toalett och dusch. Vandrarhemmet ligger på skolans område så det är nära och bra. Ange att du ska på VA-träff så får du rabatt (enkelrum 450 kr, dubbelrum 600kr). Två personer kan dela på ett dubbelrum och betala hälften var. Det finns rum till alla, men även journalistutbildningen har träff samma vecka så du har mer valfrihet ju tidigare du bokar. Du betalar när du är på plats i september och du kan alltid avboka kostnadsfritt om saker förändras.

Boka din resa tidigt – men se till att den är ombokningsbar om FHM ändrar sina restriktioner (även om det ser lovande ut just nu).

Resetips till Kalix finns här.  Ta gärna kontakt med varandra för eventuell samåkning till träffen.

TRÄFF I STOCKHOLM

Det vi vet hittills är att vi ska på studiebesök på Livrustkammaren och där få höra hur de har blivit så framgångsrika på sociala medier. Följ dem gärna på både Facebook och Instagram eftersom de inte publicerar riktigt samma saker på sina plattformar.

LITTERATURLISTA OCH PLANERING

Länkar finns här till litteraturlista och planering. Det är ju en ny utbildning så planeringen kan ändras lite grand, men vi utgår från att den blir som det står.

FACEBOOK

Ni kommer behöva gå med i en Facebook-grupp som vi använder som digitalt fikarum, men även för en del redovisningar. Vi släpper in vid skolstart men gå gärna med idag. Det kan vara bra med flera kontaktmöjligheter om tekniken skulle krångla första dagen. Här är gruppen.

DIGITALA MÖTEN

Du deltar i Zoom-möten måndagar och onsdagar 10-12 samt fredagar 8-14. Det kommer vara några undantag, men räkna med dessa tider varje vecka. Under mötet behöver du sitta ostört i ett rum utan t.ex. barn eller hundar som tar fokus.

HELTID

Kursen är på heltid och även om du kan rå om din tid mycket själv, så behöver du räkna med att du har 30-40 timmar varje vecka för att kunna göra uppgifterna. Deadline behöver hållas varje vecka för att få behålla sin utbildningsplats.

Det är lite bråttom så att den som får platsen inte missar så mycket. Vi kontaktar flera på reservlistan samtidigt, så det är den som först tackar ja får platsen så fundera snabbt – men fundera också ordentligt, så du kan slutföra utbildningen med allt vad det innebär i tid, kronor och träffar digitalt och fysiskt. Du tackar ja genom att mejla mig: pia.nyberg@kxfh.se

Ring Pia om du undrar något: 070-270 15 73