Vy av Kalix

Om Kalix

I Kalix kan du få de stora upplevelserna under en skidtur över älven i gnistrande snö, under norrskenets sprakande midvintermystik eller i skolans vedeldade bastu.

Stora upplevelser i en miljö du kommer gilla!

Men Kalix är inte bara naturupplevelsernas Eldorado. Med sina nästan 17 000 invånare är orten tillräckligt stor för att kunna erbjuda allt som behövs för både studenter och andra; skolor, sjukhus, bibliotek, sporthall, biograf, butiksgalleria, restauranger, pubar, lokaltrafik och ett mångsidigt näringsliv. Samtidigt är Kalix tillräckligt litet för att det mesta ska vara tillgängligt även för den som inte har bil.

För den som gillar träning finns gymmen Flow, Sporttcity och Nova gym ungefär 500 meter från folkhögskolan. Fina skidspår, och många andra härliga vintersportmöjligheter väntar också här – för att inte tala om fiskevattnen.

Karta till Kalix folkhögskola